۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

دارم امّید برین اشک چو باران که دگر // برق دولت که برفت از نظرم باز آید


شب یلداست. شبی که فقط بواسطه یکی دو دقیقه طولانی تر بودن از بقیه شب ها، بین ایرانی ها ارزشی پیدا کرده و میعادگاهی شده برای خاطره سازی ها و خاطره بازی ها. یلدایی که هرسال تکرار می شود و هر سال در عین تکرار شدن جدید است و حس و حال خودش را دارد. تکرار می شود ولی تکراری نمی شود و همواره دوست داشتنی است.

یلدای امسال هم با تمام شباهت هایی که با یلداهای قبلی و بعدی دارد، برای خود خاص و یکتاست. در غم ها، شادی ها، دل مشغولی ها و ...

بگذریم.

حافظ شب یلدای امسال ما رو هم یکی از دوستان زحمتش رو کشید.



اگر آن طایر قدسی ز درم باز آید

عمر بگذشته به پیرانه سرم باز آید

دارم امّید برین اشک چو باران که دگر

برق دولت که برفت از نظرم باز آید

آنکه تاج سر من خاک کف پایش بود

از خدا می طلبم تا بسرم باز آید

خواهم اندر عقبش رفت بیاران عزیز

شخصم ار باز نیاید خبرم باز آید

گر نثار قدم یار گرامی نکنم

گوهر جان به چه کار دگرم باز آید

کوس نو دولتی از بام سعادت بزنم

گر ببینم که مه نو سفرم باز آید

مانعش غلغل چنگست و شکر خواب صبوح

ور نه گر بشنود آه سحرم باز آید

آرزومند رخ شاه چو ماهم حافظ

همتی تا بسلامت ز درم باز آید



حافظ گفتنی ها رو گفته دیگه. قرار نیست من اینجا شرح غزل بدم که آخه ...







سه شنبه، یکم دی ماه هشتاد و هشت

۸ نظر:

Ali گفت...

haji ma eshgh bazi shenide budim ;) vali khatere bazi nashnide budim
Are you trying to add any new word to Farsi???ha

م گفت...

سلام
خیلی خوبه خاطره بازی البته اگر مثل من تو راه رسیدن به خونه نباشی

somayeh گفت...

فکر کنم این دوستان خیلی مونده تا با دایره المعارف تو آشنا بشن :d

کاری باری؟ :دی

s3m گفت...

به علی
نه بابا من که باشم بخوام اضافه کنم؟
فقط دارم به کمک اساتید، کشف می کنم :دی



به م
بیتر بگو بینیـــم ؛)



به سمیه
نه همشهری!
بر و بچس آشنان، فقط چند ماه هست که آپدِیت نشدن.
کاری باری؟ :دی

ناشناس گفت...

وای 5 دقیقه پیش زلزله اومد

سمیه لا همشهری گفت...

اسممو نوشتم چیه نوشت نا شناس .

s3m گفت...

به ناشناس
خوش اومد :دی

سميه لا همشهري گفت...

نگو؟؟؟!!!

فردا ازمون دارم مثلا !!

میترسم برم پایین درس بخونم .