۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

از غمی که می خوریم ...

پنجشنبه، 13 خرداد، سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) است. فاطمه ای که چه ها درباره اش نگفته اند. همانی که در کتاب خدا به کوثر معروف است. همانی که در ایام شهادتش از او به نام مادر یاد می شود و الخ ...

جمعه، 14 خرداد، سالروز وفات امام خمینی ست. رهبر فقید انقلاب ایران، یکی از بزرگترین رِجال مذهبی سیاسی ایران در ÷نجاه سال اخیر.

شنبه، 15خرداد هم که یادآور کشتار 15 خرداد 42 است.


 

ولی آنچه برای من دیدنی است، رنگ غم و ماتم شهر است. رنگ عزا. گویا این عید بزرگ و خاطره این بانوی بزرگ در زیر سایه غم های قرن اخیر گم شده است و یادش "همچنان" خاک می خورد. گویا باید این غم ها به ما خورانده شوند تا با معارف انتخابی و گزینشی آشنا شویم. تا حرفی نزنیم و سکوت کنیم ...

همچنان که در 88، هفته وحدت و سالروز پیامبر و 17 ربیع الاول آمد و رفت و کسی هم صدایش در نیامد. اگر هم صدایی بود، خیلی آرام بود. ولی سالروز آزادی این کشور، صدایش به گوش فلک هم رسید.


 

به بهانه این غم!

روی می آورم به این بانوی آسمانی!

    دوست دارم آزاد باشم. رها باشم.

    دوست دارم زیر این غم ها نباشم.

    دوست دارم شاد باشم و بدون غم.


 

سه شنبه، یازدهم خرداد ماه هشتاد و نه

۷ نظر:

م.صادق گفت...

هر دم آید غمی از نو به مبارک بادم!!!!!

نجوا گفت...

و دلم میگیرد که چرا این همه دوریم...

میلادِ بانویم بود اما همه جا همه حرف ها از وفات و غمِ بزرگ گفته میشد.
یک هفته قبل جنابِ ابوترابی آمده بودند تلویزیون، کلاً با تسلیت شروع کردند بدون هیچ تبرکِ زودتری برای میلاد بانو و حتی تولدِ خودِ امام خمینی! آن هم از یک روحانی!!!
برای امام خمینی ارزشِ زیادی قائلم، دوستش دارم اما مطمئنم خودِ ایشان هم اگر بود نمیگذاشت شادیِ بانو تحتِ تأثیر وفاتش محو شود!
همه جای شهر پر از بیلبورد های امام و حتی نصف شان هم بیلبوردهای تبریک میلاد ندیدم.
حتی توی همین فضای سایبر...
کاش میدونستم این چه صیغه ای ست؟!‏
کاش کمی دوستان توجه میکردند... بنا بود شیعیان و پیروانِ چه کسانی باشیم؟!
محبت امام اگر در دلمان هست به خاطرِ محبتی بود که به اهل بیت در دل ایشان بود...
کاش کمی تفکر می کردیم... فقط کمی...‏

نجوا گفت...

راستی 14 خرداد سالروز تولد امام موسی صدر هم هست (;‏

khapit گفت...

فکرمی کردم به این چیزا عادت کردی..قضیه ی این یکی دوماهه نیست..سالهاست این اتفاقها می افته...

s3m گفت...

به م.صادق
بر شما نیز هم

به نجوا
گفتم که قرار است ...
بعدشم، اون رخداد با اون همه عظمت گم و گور شد و رفت، این یکی رو چه توقعی داری ازش آخه؟ :دی

به خپیت
نه خداییش دیگه. هیچ وقت اینقدر ضایع نبود ِه :پی

papary گفت...

پس پریروز داشتم فکر میکردم وقتی میگن تولد این بنده خدا با تولد فاطمه زهرا یکی بوده، بعد امسال چطوری فقط یه روز زندگی کرده و فرداش هم فوت کرده؟

s3m گفت...

به پپری
مگه کسی رو میشناسی که بیش از یه روز زندگی کرده باشه؟